Lumea Noua IV.3 – In Columbia, spre Medellin

Locatia curenta::/, Etapa IV, Lumea Noua/Lumea Noua IV.3 – In Columbia, spre Medellin

In Columbia, spre Medellin: 14 – 17 Decembrie

Ma uit pe harta si vad cum sta Cartagena cocotata, aproape de varful Americii de Sud. Iar noi vrem sa ajungem jos de tot. E timpul deci sa rotim cheia in contact si sa facem ceva progres. Iesirea din oras incearca sa ne schimbe putin impresia foarte placuta lasata de partea veche a Cartagenei. Mult trafic haotic, destula mizerie pe jos si oameni traind in conditii destul de grele…

Asta ne duce, din nou, cu gandul la o dilema pe care am mai avut-o. Tine de fiecare calator sa aleaga ce vrea sa vada si cu ce vrea sa ramana din calatoria sa. Mai conteaza desigur si modul in care calatoresti. Imi aduc aminte ca anul trecut, calatorind pentru munca, zburand cu avionul si trecand de la aeroport la hotel si de la hotel la birou si inapoi, eram “ocrotit” de multe dintre privelistile mai putin placute. Acum, pe motocicleta, trecem de multe ori prin locuri pe care industria turismului ar prefera sa le ascunda de cei cu aparate de fotografiat si dolari in portofel. Aici copiii nu merg in parcul de distractii, ci se distreaza la taierea porcului de Craciun. Placut si in regula? Nu stiu. Natural si sincer? Cu siguranta da!

Acum, iesiti din zona turistica, intalnim o alta Columbie, una mai aspra dar si mai directa, fara perdeaua poleita a turismului.

Indiferent de cat de “dubios” aratau imprejurimile, oamenii ne-au impresionat realmente. Sinceri, deschisi si zambitori, mereu gata sa ajute, ne-au facut sa nu ne simtim “straini” sau “stingheriti”.

La fiecare semafor sau oprire suntem abordati de oameni zambitori. Suntem intrebati de unde venim si unde mergem. Lumea se mira auzind de Romania si chiar daca nu stiu prea bine pe unde vine mai exat tara asta, ne ureaza sincer (se vede asta clar) sa ne mearga bine si sa ajungem cu bine.

Inaintam destul de repede si in curand aflam ca in Columbia drumurile au taxa de folosire. Toate. Si in Mexic mai vazusem (si folosisem) drumuri cu taxa, insa acolo mereu aveai si alternativa “libre” ca sa ajungi din punctul A in punctul B. Alegeai “cuota” doar daca te grabeai. Aici insa nu ai de ales. Exista un singur drum intre A si B si acela se plateste.

Din fericire motocicltele sunt scutite de aceste taxe si trecerea pentru ele este prevazuta in partea dreapta a barierelor. Unele puncte de taxare au treceri decente pentru motociclte, ca in fotografia de mai sus. Altele insa, au ziduri inalte facand trecerea cu o motocicleta de gabarit mare si cu paniere laterale, un veritabil excercitiu ce imi aduce aminte de “proba” de la examenul de condus in care trebuie sa mergi in linie dreapta cu o singura mana pe ghidon.

Trecem prin zone joase si mlastinoase. Dincolo de ele, se gaseste Darien Gap, partea pe care a trebuit sa o ocolim pe mare. Si mai departe este Panama. Acum pare asa departe…

Ne oprim o noaptea in Caucazia (un loc ce am aflat mai tarziu ca nu ar fi fost chiar sigur, insa noi ne-am simtit chiar in regula) si apoi ne indreptam spre Medellin, al doilea oras ca marime din Columbia. Pentru a ajunge acolo, drumul incepe sa urce si sa se strecoare printre munti.

Suntem sus. Foarte sus. Si cu noi sunt si multe multe camioane. Suntem practic pe unul dintre cele 2 drumuri care fac legatura dintre nord si sud. Lucrurile se pot deci aglomera foarte foarte repede…

Camion dupa camion, toate urcand cu 10-15 km/h. Daca vrei sa avansezi cat de cat decent nu ai alta solutie decat sa faci precum localnicii si sa… incepi sa depasesti. Pe toate partile. Pe stanga, pe dreapta sau pe unde reusesti. Unele situatii ajung insa neverosimile. Masini mici, camioane si motociclete toate luptandu-se pentru aceeasi bucata de asfalt

De cand suntem in America Latina, nu am facut asa depasiri cum am facut pe drumurile columbiene. Si regulile de circulatie se simplifica destul de mult. Cel mai mare si mai greu are prioriate. Cei mai mici se strecoara pe unde pot. De exemplu, un transportor greu a ocupat intreaga sosea oprind tot traficul in ambele sensuri, inclusiv camioanele.

Reusim sa depasim multe camioane si ne bucuram atunci cand nu intalnim altele iar drumul este liber. Astfel mai pot privi si eu in stanga si in dreapta.Trecem prin orasele cochete si pe langa posturi militare cu soldati prietenosi. Toti ne saluta! Amuzant sau nu, dintre toate armatele intalnite in cale din Mexic si pana aici, columbienii ni s-au parut cei mai calzi.

Gasim Medellin-ul cosmopolit si in haine de sarbatoare. Iata-l in haine de seara!

Vine Craciunul. In curand. Si noua ne este bine!

Harta traseului din acesta poveste:

View Larger Map

Data viitoare ne regasim in lumea cafelei si aflam ce inseamna ospitalitatea columbiana. Ramaneti pe frecventa!

2012-12-31T05:30:11+00:00 By |6 Comments

6 Comments

1. sinz January 1, 2013 at 8:26 pm - Reply

la multi ani!!!! love,

2. cosea January 1, 2013 at 10:47 pm - Reply

La multi ani. Sa ajungeti sanatosi acasa.

• Deea January 2, 2013 at 3:37 am - Reply

Multumim! Sa aveti un an linistit si implinit!

3. iri x 2 January 1, 2013 at 11:59 pm - Reply

La multi ani!

4. Liviu January 3, 2013 at 1:59 pm - Reply

Dragilor,
    Pentru 2013 va urez un an exact asa cum vi-l doriti ! Sa umblati sanatosi si fericiti si sa aveti multe sa ne povestiti!
    La Multi Ani si drumuri bune!

• AlexMD January 4, 2013 at 1:17 am - Reply

Multumim Liviu! Sa ne revedem cu bine!