Vikingi 11 – Intoarcerea pe continent

Locatia curenta:://Vikingi 11 – Intoarcerea pe continent

Dupa noaptea petrecuta la Marinus, eram nerabdatori sa continuam drumul pe insulele Lofoten pana la capat, pana in A adica. Apoi, o mica intoarcere pe propriile urme, pana la feribotul dintre Moskenes si Bodoe, feribot pe care era bine sa nu il ratam daca vroiam sa nu acumulam o intarziere considerabila.

Buun, cu acest plan bine facut, purcedem la drum si continuam “salturile” din insula in insula. Reteta ramane cea pe care am cunoscut-o ieri : munti inalti eventual si cu zapada, apa albastra-albastra (si rece rece ), case risipite peste dealuri verzi, poduri arcuite si zvelte si tuneluri acolo unde era cazul.

In acest peisaj, din cand in cand trecem prin sate cu cladiri viu colorate si multe, cu peste la uscat demonstrand indeletnicirile de baza a celor ce locuiesc acolo.

Am totusi o banuiala ca in prezent, banii mai multi vin de la turisti decat din pescuit…

La un moment dat, Andrei ne face o propunere, sa facem stanga pe un drum secundar pentru a ajunge la un lac si  intr-un… alt fiord. Adevarul este ca eram putin presati de timp sa ne asiguram un loc pe feribot insa propunerea era mult prea tentanta. Si facem stanga deci,  “pe raspunderea lui”, spre Nusfjord. Drumul, mai mic decat cel pe care mergeam inainte, serpuieste printre abusti, lacuri si munti.

Ajungem la o asezare pescareasca foarte mica avand unele case construite direct pe piloni deasupra apei. Capat de drum. Acum, vara totul este foarte pitoresc insa ma intreb cum o fi sa trebuiasca sa ajungi acolo in timpul iernii.

Am vazut in multe cazuri ca in Norvegia este “populara” acoperirea acoperisurilor cu iarba sau chiar arbusti. Pentru izolare presupun…

Revenim la drumul princiapl si mai facem un mic popas pe o plaja langa Ramberg. Locurile sunt incredibil de frumoase. Iata cateva detalii din asezari :

Si plajele:

Frumos. Atat de frumos incat mie cel putin imi genereaza un sentiment ciudat… de … neapartenenta. Simt ca nu as putea apartine acelor locuri. Ma simt bine vizitandu-le insa parca nu as merita sa locuiesc acolo. Nu as merita sau nu as fi obisnuit cu particularitatile.

Trecem rapid prin Moskenes observand locul unde masini deja asteptau la coada venirea feribotului. Nu ne oprim ci ne continuam drumul pana la capatul acestuia… in A. Mai mult de “palmares” desigur, trebuie sa bifam trecerea prin A. Si o facem. Fara prea mult timp de zabava si deja cu gandul la cele 4 ore de plutire peste Marea Norvegiei spre Bodoe. Dar pentru asta… trebuie sa mai prindem loc pe feribot, lucru ce poate deveni problematic daca nu ai rezervare ( si noi nu aveam ) si daca nu esti lasat in fata cozii de masini pt ca esti cu motocicleta (si Andrei nu era…)

Reusim in cele din urma sa urcam toti pe vas. La limita dar am reusit. Ne bucuram de un pranz copios ( cum altfel decat cu hot-dogi norvegieni cumparati la supra-pret de la restaurantul vaporului) si de o priveliste pe cinste.

La revedere Lofoten. Sper sa ne revedem candva.